Symulacje Komputerowe w Fizyce

autor: Maciej Matyka


[back]




Soft Body v1.12
 
 
 
Animacje

Tu mozesz sciagnac kilka animacji, wygenerowanych wprost z dzialajacej aplikacji:

1_hand.mpg (~1.1 Mb)
2_ballsi.mpg (~1.2 Mb)
3_hanging.mpg (~1.2 Mb)
5_koala2.mpg (~2.7 Mb)


Soft Body v1.12


Soft Body -  symulacja cial miekkich

Program zajal 2-gie miejsce w konkursie Wydzialu Fizuki i Astronomii UWr na oprogramowanie popularyzujace fizyke. Miejsce pierwsze zajal program "Flight Simulator" autorstwa Daniela Niewieczerzala



Soft Body 1.12 (ZIP ~1.4 Mb)

Soft Body 2 (ZIP ~1.89 Mb)



Glowne cechy programu Soft Body:

------ wersja 1.12

- Interaktywna symulacja w czasie rzeczywistym
- Program bazuje na oryginalnym modelu cial miekkich, (c) Maciej Matyka
- Symulacja szybka, dokladna, zgodna z zasadami fizyki
- OpenGL (GLUT) oraz biblioteka FOX  uzyte do stworzenia interfejsu uzytkownika oraz efektywnej wizualizacji
- Przetestowane dla Windows 98/98SE/Me/XP/2000 z supportem OpenGL

------ wersja 2.0 (6.VI.2003)

- kolizje cialo miekkie - cialo miekkie
- mozliwosc importu obiektow w formacie 3ds Asc
- dokladniejsza metoda liczenia obietosci (przyblizenie przez elipsoide)
- wiecej mozliwosci interakcji uzytkownika w przebieg symulacji


Jest mozliwosc przekompilowania kodow zrodlowych dla systemu Linux. Jesli jestes zainteresowany tu jest moj email.
Program jest darmowy dla uzycia w nauce/do zabawy. Jesli jestes zainteresowany jego uzyciem lub rozwijaniem metody w nim uzytej (gry itp.) skontaktuj sie ze mna.