Symulacje Komputerowe w Fizyce

autor: Maciej Matyka




  
Nazwa Program Obrazek Animacja Opis Arykuł
GLut glut.zip N/A N/A Aby uruchomić przykłady musisz skopiować glut.dll/glut32.dll do katalogu z programem. N/A
Powierzchnia Obrot N/A  pruch.mpg
(~3.3 Mb)
Powierzchnia zaczepiona na sztywno jednym brzegiem, ktory sie obraca. N/A
Lampka N/A  jump4.mpg (~2.8 Mb) Skaczaca lampka. Nic dodac nic ujac ponad to, ze jesli ktos widzial stare amigowe demo - Nexus7 to efekt taki juz widzial. Tam - keyframey byly sczytywane - tu: wszystko dziala na modelu polaczen sprezystych. N/A
Lina i Kula lineball.zip (~55 kb)   ball.mpg
(~3.1 Mb)
Kula spadająca na napięty sznur (linę sprężystą). Kula się odbija od liny - w każdej chwili czasu rysowane są wektory wizualizujące rozkład prędkości wszyskich punktów materialnych w modelu. W każdej chwili można wyłączyć grawitację klawiszem 'g'. N/A
Tańcząca postać man.zip (~29 kb)   man.mpg
(~1.3 Mb)
Tańczący człowiek zbudowany z połączeń sprężystych punktów materialnych. Ruch zdefiniowany przez harmoniczną zmianę długości niektórych połączeń sprężystych w modelu. Część połączeń jest stała i definiuje konstrukcję modelu. N/A
Symulacja tkanin powierz.zip (~27 kb)   powierz01.mpg
(~1.2 Mb)
Użycie tego samego modelu fizycznego (jak przy tańczącej postaci), przy zmianie konstrukcji obiektu symulowanego (tu: siatka prostokątna z wielokrotnymi połączeniami sprężystymi) pozwoliło uzyskać efekt tkaniny. Zmiana parametrów fizycznych (stałych sprężystości, tłumienia) pozwala uzyskać różne typy symulowanych tkanin. N/A
Wahadła kolidujące pendulums.zip (~24 kb)  
wahadla2.mpg
(~2.7 Mb)
Wahadła kolidujące ze sobą. Pod klawiszem 'S' niespdzianka... Animacja na pełnym ekranie w czasie rzeczywistym. N/A

[powrót]