Nazwa | Program | Obrazek | Animacja | Opis | Arykuł |
---|---|---|---|---|---|
GLut | glut.zip | N/A | N/A | Aby uruchomić przykłady musisz skopiować glut.dll/glut32.dll do katalogu z programem. | N/A |
Powierzchnia Obrot | N/A | pruch.mpg (~3.3 Mb) |
Powierzchnia zaczepiona na sztywno jednym brzegiem, ktory sie obraca. | N/A | |
Lampka | N/A | jump4.mpg (~2.8 Mb) | Skaczaca lampka. Nic dodac nic ujac ponad to, ze jesli ktos widzial stare amigowe demo - Nexus7 to efekt taki juz widzial. Tam - keyframey byly sczytywane - tu: wszystko dziala na modelu polaczen sprezystych. | N/A | |
Lina i Kula | lineball.zip (~55 kb) | ball.mpg (~3.1 Mb) |
Kula spadająca na napięty sznur (linę sprężystą). Kula się odbija od liny - w każdej chwili czasu rysowane są wektory wizualizujące rozkład prędkości wszyskich punktów materialnych w modelu. W każdej chwili można wyłączyć grawitację klawiszem 'g'. | N/A | |
Tańcząca postać | man.zip (~29 kb) | man.mpg (~1.3 Mb) |
Tańczący człowiek zbudowany z połączeń sprężystych punktów materialnych. Ruch zdefiniowany przez harmoniczną zmianę długości niektórych połączeń sprężystych w modelu. Część połączeń jest stała i definiuje konstrukcję modelu. | N/A | |
Symulacja tkanin | powierz.zip (~27 kb) | powierz01.mpg (~1.2 Mb) |
Użycie tego samego modelu fizycznego (jak przy tańczącej postaci), przy zmianie konstrukcji obiektu symulowanego (tu: siatka prostokątna z wielokrotnymi połączeniami sprężystymi) pozwoliło uzyskać efekt tkaniny. Zmiana parametrów fizycznych (stałych sprężystości, tłumienia) pozwala uzyskać różne typy symulowanych tkanin. | N/A | |
Wahadła kolidujące | pendulums.zip (~24 kb) | wahadla2.mpg (~2.7 Mb) |
Wahadła kolidujące ze sobą. Pod klawiszem 'S' niespdzianka... Animacja na pełnym ekranie w czasie rzeczywistym. | N/A |